DİYAFRAGMA HERNİSİ

Doğumsal diyafram hernisi, karın boşluğu ile göğüs boşluğunu birbirinden ayıran ve solunuma yardımcı olan diafragma kasının bir yerinde gelişim bozukluğuna bağlı bir açıklık bulunmasıdır. Bu açıklık sağ veya sol tarafta olabilir ancak en sık sol tarafta görülür. Karın içi organların bir kısmı mide, dalak, ince ve kalın bağırsaklar, karaciğerin bir kısmı bu açıklıktan göğüs boşluğuna geçer. Bu nedenle akciğerin gelişmesi ve büyümesi için çok küçük bir alan kalır. Bebeğin anne karnında gelişimi sırasında bu anomalinin gelişmesinde etkili olan bir neden bilinmemektedir. Yaklaşık 5000 bebekte bir görülür. Bu bebeklerin üçte birinde başka bir gelişim anomalisi daha vardır. En sık kalp anomalileri görülür. Tedavisi uygun koşullar sağlanır sağlanmaz ameliyattır.

Bu operasyon genel anestezi altında, bir çocuk cerrahisi uzmanı tarafından ameliyathanede gerçekleştirilir. İşlem genellikle uygulama yapılacak bölgenin temizliği ile başlar. Ameliyatta karnın sol ya da sağ üst yarısına, kaburga kemiklerinin altından bir kesi yapılarak karın boşluğuna girilir. Toraks boşluğunda yer alan karın içi organlar (mide, ince ve kalın barsaklar, dalak ve karaciğer) nazikçe karın içerisine alınır. Anne karnında oluşmuş olan diafragma defekti emilmeyen sağlam dikişlerle dikilir ve açıklık giderilir.

Operasyonun süresi tahmini olarak 60-120 dakikadır, başarı şansı ise hastadan hastaya değişmekle birlikte %30-90’dır.

Operasyonu başarılı olan hastalarda  akciğer ve kalp sıkışmayacak ve hastanın solunumu düzelecektir. Hastanın yaşam şansı olacaktır. Ancak tedavi edilmeyen durumlarda çocuğunuzun akciğer ve kalbi karın içi organlar tarafından baskı altında kalacak ve yaşam şansı olmayacaktır. Birkaç gün içerisinde hastalığınız ölümle sonuçlanabilir